onsdag 2. april 2008

Favorittpasta

Lyst på noe godt til middag?
For noen år siden hadde Matprat en konkurranse hvor jeg sendte inn denne oppskriften, det endte med seier og en splitter ny scooter til meg :-)

Favorittpasta er en rask og enkel rett å lage, med pasta og svinekjøtt i en kremet saus med pepperoni som krydder. Svinekjøttet kan gjerne erstattes med kylling.

Favorittpasta Foto:Matprat.noDette trenger du til 2 porsjoner:
* 300 g renskåret svinekjøtt i strimler
* 100 g pepperonipølse i skiver
* 2 ss olje
* 1 stk. gul paprika
* ½ stk. purre
* 2 båt hvitløk
* 1 beger crème fraîche
* 2 ss finhakket persille
* 2 dl kjøttbuljong (utblandet)
* ¼ ts pepper

1. Stek pepperoniskivene i stekepanna i litt olivenolje sammen med svinekjøttet på middels sterk varme. Legg dette til side.

2. Del paprika i staver, purre i ringer og finhakk hvitløk. Surr grønnsakene i litt olje til de blir blanke og myke.

3. Ha kjøtt og pepperoni tilbake i panna og tilsett crème fraîche og buljong. La småkoke i 2-3 min. Smak til med pepper, og dryss over persille.

Serveres med pasta og en frisk salat.

Bon appétit!


Favorittpasta i dagbladet

2 kommentarer:

  1. Nam nam! Denne MÅ jeg prøve!
    Takk for godt tips og gratulerer med seieren! :)

    SvarSlett
  2. Åh, er det det? Bra oppskrift! Håper det ikke gjør noe at jeg lånte den ut! :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...