tirsdag 23. desember 2008

Hem'att tel jul


I dag er det lillejulaften, bare en dag igjen... Jeg gleder meg som en unge... Til "Tre nøtter til Askepott", synge julen inn, kose meg sammen med niesa min, spise mammas ribbe (ingen lager den bedre enn henne)

All julepynt er nå tatt frem og satt på plass, gaver kjøpt og pakket inn, kjolen henger klar og jeg er i ordentlig julestemning, -så nå kan bare julekvelden komme...


Gaver i kurv

Kurven gavene ligger i har jeg lurt på om jeg skulle male... Men foreløpig får den være sånn, og så får jeg se hva som skjer over nyttår.

Men i kveld kl 21.15 er det, som alltid, klart for Grevinnen og hovmesteren. Like morsomt hver gang! De fleste har nok sett den mange ganger, men husker du hvor mange ganger hovmesteren snubler?


Til slutt, en liten strofe fra Hem'att tel jul med Vazelina Bilopphøggers.

"Varme minner velder seg inn på meg, om jula heme slik som den var, da pakken var få, å aua var blå, å farmin var nisse'n som je sjøl trudde på."


4 kommentarer:

  1. Ja,nå er kvelden her,kvelden før kvelden,og det er en kosekveld i vår familie.Her skal det lages waldorfsalat til kalkunmiddagen i morgen,det er blitt tradisjon her,og så tar vi ribba på 1.juledag.Ellers skal vi få med oss både grevinna og hovmesteren og mere til i kveld,kose oss med noe godt og riktig slappe av og la julefreden senke seg.
    Du må ha en riktig god Julehøytid,og kose deg masse sammen med dine kjære.Varm juleklem fra meg!

    SvarSlett
  2. Ja nå er det aller meste klart. Så i kveld skal vi kose oss.
    Så fin gavinnpakningen var.
    Ønsker deg ei riktig god og fredfull julehøytid :)

    SvarSlett
  3. Hei Stine.
    Ønsker deg en flott julehelg, og et godt nytt år!!!
    Takker for alle de hyggelige kommmentarene du har lagt igjen hos meg dette året.

    Mange klemmer herfra.

    SvarSlett
  4. GOD JUL ønskes deg, kjære Stine. :)
    Varm juleklem fra meg.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...