onsdag 14. januar 2009

Kjære farfar

I natt sovnet du stille og fredelig inn
Du er kommet hjem til Gud, slik du har ønsket lenge
Men savnet etter deg er stort allikevel

Sender varme tanker til farmor som har mistet sin kjæreste venn

♥ Glad i dere begge

 

Savn


Lær meg å kjenne dine veie
og gå dem trøstig skritt for skritt!
Jeg vet at hva jeg fikk i eie,
er borget gods, og alt er ditt.
Men vil din sterke hånd meg lede,
jeg aldri feil på målet ser,
og for hvert håp som dør her nede,
får jeg et håp i himlen mer.

Lær meg å kjenne dine tanker
og øves i å tenke dem!
Og når i angst mitt hjerte banker,
da må du kalle motet frem.
Når jeg har tenkt meg trett til døden,
så si hva du har tenkt, o Gud!
Da kan jeg se at morgenrøden
bak tvil og vånde veller ut.

Men lær meg fremfor alt å kjenne
din grenseløse kjærlighet,
den som kan tusen stjerner tenne
når lykkens sol for meg går ned.
Den tørrer tåren som den skapte
og leger såret som den slo.
Dens vei går gjennom det vi tapte,
den gir oss mere enn den tok.

Jakob Paulli


11 kommentarer:

  1. Min største medfølelse til deg Stine...
    Tenker på deg....

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  2. Så nydelig du skriver om din kjære bestefar,,,,,kondolerer så mye.
    Men tenk på at du har vært heldig som har hatt en bestefar som du savner,,,,,,det tyder jo på et fint forhold.
    Klem Anne

    SvarSlett
  3. Vakkert dikt,og nydelig skrevet til farfaren din.Min dypeste medfølelse til deg og dine.Varm klem fra meg!

    SvarSlett
  4. Nydelig dikt! kondolerer så mye ! Klem

    SvarSlett
  5. En stor trøsteklem sendes deg fra meg. Sender en ekstra til din farmor også.

    SvarSlett
  6. Så trist!
    Medfølende hilsner..

    SvarSlett
  7. Varme tanker til deg, fine ord til farfar.
    Jeg mistet min mor når hun var 48år,
    det var hardt, men du får styrke.

    SvarSlett
  8. Så trist, Stine, å miste en av de som en er så glad i. Det var et nydelig dikt, det sa så mye, takk.
    Min dypeste medfølelse.
    Klem til deg.

    SvarSlett
  9. Tenker på deg vettu! Bare å ringe hvis du trenger noen å snakke med. Stor klem...

    SvarSlett
  10. Trist å miste noen en er glad i. Men godt å vite at de er hos Jesus.
    Tenker på deg og dine.
    Ønsker deg alt godt :)

    SvarSlett
  11. Så trist,føler med deg.Nydelig dikt.

    Klem:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...