søndag 5. juni 2011

To må man være




I går var jeg i bryllupsfest til to vennepar. De giftet seg i Roma i april og i går hadde de en flott feiring sammen med gode venner.

Som bryllupsgave fikk parene hver sin eske med to glass pyntet med gullhjerter og en flaske champagne (E. Michel Extra Brut) merket med "Nytes 14.04.2014". Sprudlende bobler til å feire sin 3-års bryllupsdag med. På kortet skrev jeg diktet "To må man være".




To må man være
om livet skal lykkes,
to når vårt kjærlighets
tempel skal bygges.
To når det stormer
og to i det stille,
to for å kunne
og to for å ville.

To må man være
for livet å fatte,
to for dets lys
og dets gleder å skatte,
to for å nyte
og to for å gavne,
to for å elske
og to for å favne.

To må man være
når verden vil true,
to for i stillhet,
mot himlen å skue,
to for å leve
i ungdom og sommer
to for å dø
når dødstimen kommer.



7 kommentarer:

  1. Hei :)
    Så hyggelig at du ville være med på giveaway hos meg!
    Koselig dikt du hadde skrevet på bryllupskortet.
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  2. Så koselig dikt, og artig gave!
    Veldig hyggelig at du vil være med på min give away, lykke til!

    SvarSlett
  3. Så artig og fin gave du ga brudeparet. Flott dikt også. - Takk for hilsen hos meg!

    SvarSlett
  4. En smuk tanke med de to glas og flasken. Og så blive gift i Rom... romantic!

    Tak for din interesse for min give away

    Hav en dejlig ny uge

    SvarSlett
  5. Så utrolig flott dikt, kjekk gave!
    Jeg har trukket et par ekstra vinnere i give awayen min og du fikk et av de loddene. Dermed får du en overraskelse i posten:). Send meg navn og adresse på mail elg_olsen@hotmail.com så sender jeg den i løpet av uken:). Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  6. For en nydelig gave å få!
    Kom over bloggen din da du vant en giveaway som jeg var med på hos http://hegeslilleboble.blogspot.com/.

    Digger bloggen din og har lagt den til i blogglista mi. Gleder meg til å følge deg videre.

    SvarSlett
  7. Bilde av tigersausen er nå lagt ut i bloggen :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...