søndag 16. oktober 2011

41/52: Søppel


Da jeg ble spurt om å velge tema til ukens bilder, tenkte jeg med en gang på noe jeg så da jeg var på leit etter en bro forrige helg. Nemlig søppel. Langs den idylliske veien, så jeg rustne handlevogner, ødelagte sykler og masse annet søppel. Det blir spennende å se hva dere andre kommer opp med av bilder til dette tema :)


People say I’m extravagant because I want to be surrounded by beauty. But tell me, who wants to be surrounded by garbage?
Imelda Marcos

Hvordan andre tolker denne oppgaven, ser du her.

5 kommentarer:

  1. Bildene sier litt om hvor få som lever i fattigdom i Norge. Her i Sverige ville den "søpla" forsvunnet i løpet av 5 minutter. Hvorfor? Metall == Kontanter.. en handlevogn og en sykkelramme gir begge høyere gevinst enn f.eks å pante flasker.

    SvarSlett
  2. Jeg har alltid lurt på hvordan i all verden slike ting havner uti marka. Kan til nøds forstå at en sykkel havner i ingenmannsland, men en handlevogn? Var det såååå dyrt på butikken at kjøperen gikk heeeelt av hengslene - eller hva er det som er historien bak?
    Flotte - og stygge - bilder som så absolutt fanger ukens tema. Veldig bra!

    SvarSlett
  3. Har sett mange handlevogner på avveie. En tidligere nabo brukte vognene til å få med seg varene hjem, så det stod ofte en vogn eller to utenfor blokken vi bodde i. Nå skal det vel også nevnes at denne naboen var... spesiell. :)

    Fine bilder som dokumenterer hvordan vi mennesker kan behandle naturen. Dessverre.

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Synes det er dumt med denne søpla som blir liggende og ødelegge naturen. Bildene ble jo artige, får en historie på en måte.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...