fredag 17. oktober 2014

Hjemmelaget pizza med cottage cheese og masse grønnsaker


Jeg liker å prøve nye ting, og i dag ble det en ny vri på pizzaen. Sunn, god og mettende.


Jeg kjøpte ferdig pizzabunn, men valgte fullkorn.

Pizzafyll:
400 g karbonadedeig
6 champignoner i skiver
1 gul løk
1/2 squash i små terninger
1 stor raspa gulrot
1 stilk stangselleri i småbiter
1 stor chili
1 kinesisk hvitløk
1 boks hakka tomater
6 cherrytomater i biter
2 never fersk spinat

Stek kjøttdeig, fres grønnsakene, bland sammen med tomater og spinat og la det koke til det meste av væska er fordampet. Smak til med salt og evnt annet krydder.

Legg på fyllet utover pizzaen og fordel 1 boks cottage cheese oppå. (Klem ut vannet, så ikke pizzaen blir for våt)

Topping:
3 champignoner i skiver
1 kinesisk hvitløk
1 vårløk
1 liten paprika
Noen buketter brokkoli
Revet parmasan

Stek i ca 20 min i 220 grader, og nyt en sunn og god fredagspizza!

1 kommentar:

  1. Ja den kan jeg godt tenke emg smakte herlig.
    Jeg liker masse grønsaker på pizza, men det er litt vasnkelig å få
    resten av familien med på den vrien.
    Det hender jeg lager ei stripe til meg med litt ekstra grønsaker på,
    men det er sjelden jeg steker de først.
    Må nok prøve det en gang.
    Her er det jobbhelg. Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen :-)

Fremhevet innlegg

Verdens beste focaccia

Iallefall syns jeg det :) Og mange av vennene mine også. Det italienske brødet foccacia smaker himmelsk og er ikke vanskelig å lage, men d...